[O1] głębokość brodzenia - w jaką wodę można wjechać bez ob
właśnie oglądałem relację z oberwania chmury we Wrocławiu (mam nadzieje że nikt u Was nie ucierpiał) i przypomniało mi się że kiedyś i u nas zalało nieco przejazd pod mostem i gnałem tam Octavią a opamiętałem się dopiero po chwili - co by było jakby auto się zalało i zgasło itp...
stąd moje pytanie - z punktu widzenia silnika - w jak głęboką wodę można wjechać a kiedy stawać na środku i czekać na przeprawę promową
Re: głębokość brodzenia - w jaką wodę można wjechać bez ob
Cześć ! No to ja z Wrocławia... dziś przejechałem lekko jakieś 50 cm, ale cały czas dodawałem gazu, bo rura rzecz jasna była już pod wodą, więc z tyłu bulgotało... inne auta z tej kałuży były już w tym czasie wypychane. Trochę to było ryzykowne, więc nie polecam, bo Octavia, to nie amfibia, ale brodzić na asfalcie trochę może :-)
Tyle ile kable i podloga, a generalnie duzo to nie bedzie, bo moze zassac wode wydechem
Niiieeeeeeeee. Wydechem nie pójdzie woda. Sprawdzone w off-roadzie.
Trzeba uważać żeby nie zassać powietrza dolotem przez filtr bo to zabiaja motor. Woda jest niestety nieściśliwa :!: :!: Jak są obawy że zassaliśmy to natychmiast zgasić motor. Trzeba wykręcić świece (lub wtryski) i wypompować ewentualną wodę z cylindrów.
Diesel jest pewnie bardziej odporny na wodę. Jak nie zaleje jakiejś elektroniki i będzie miał wlot powyżej wody to powinien chodzić. Trzeba jednak też uważać żeby nie zassało wody do skrzyni biegów. Terenówki mają odpowietrzenia!
Racjonalnie to jak nalewa się do środka auta to raczej nie pakować się dalej.
Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
ja w zeszlym roku jadac do Leby przejezdzalem pod tunelem ( po oberwaniu chmury ) przez zajeb... kaluze.. Pozniej jak sie okazalo ( po zatrzymaniu i otwarciu drzwi ) ze woda siegala az do uszczelki drzwi ( koniec progu ) hmm byloby troszke wiecej wody i nalaloby sie do srodka.. Ale przejechalem :szeroki_usmiech
z tego co wiem, to w miarę bez obaw można jechać zwłaszcza w dieslu, ponieważ nie ma układu zapłonowego. Największa kałuża jaką zaliczyłem sięgała ponad dolną część progu - fajne uczucie jak woda chlupie w podłogę od dołu
Była:
ASV + chip
HP: coś z <124.6, 138.6> [KM] - zależnie od hamowni
Teraz: S2C fiolet amethyst
Wydechem nie pójdzie woda. Sprawdzone w off-roadzie.
Trzeba uważać żeby nie zassać powietrza dolotem przez filtr bo to zabiaja motor.
Wszystko się zgadza. Mało tego jakby zamontować snorkel ( taka długa wysoka do dachu rura do zasysania powietrza) to można by założyć maskę wziąć głęboki oddech i jak Rudy 102 zalać się pod dach :lol:
Pamietajmy jednak że przy TDI to troche bardziej skomplikowane. Jest tu trochę elektroniki która to wody nie trawi więc po dach to trochę za wysoko :wink:
O kałużach moge powiedzieć tyle że jak się przez maske przelewa tzn. że Octa nie przejedzie. Można jechać bardzo powoli gdy woda sięga powiedzmy do rantu drzwi lecz należy się liczyć że każda większa fala wywołana np. przez inny pojazd może być tą ostatnią falą. Wlot powietrza jest powiedzmy na wysokości kierunkowskazu.
Nie słyszałem jeszcze aby silnik zaciągnął wode przez wydech a w szczególności diesel. Poziom wody musiałby być powiedzmy na wysokości głowicy a niestety wcześniej zostanie ona zassana do filtra.
Co do uszkodzeń to moim zdaniem w dieslu jest większe prawdopodobieństwo wysłania motorowni do św. Pitra. Patrząc np. na stopień sprężania (uszczelnienia). Benzyna (jeśli już zaciągnie) najzwyczajniej w świecie zgaśnie, zaleje świece. W dieslu, w większości przypadków lecą korby, krzywi się wał itd. Piszę "w większości" ponieważ moja czeszka przeżyła takie utopienie i nic się nie stało :shock: sam nie wierzyłem ale naprawdę prawie nic, jeśli nie licząc lekkich kłopotów z instalacją (przeczyszczenie wszystkich styków w komorze silnikowej naprawiło wszystko)
Po schnięciu ok 2dni i przedmuchaniu cylindrów z wykręconymi świecami, dalej rzygała wodą ale jakoś przepaliła i chodzi do dziś.
zapomniałem wspomnieć że raczej przyspieszyło to zgon turbawki :?
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz